Restaurante, cafea, încălțăminte, produse de uz gospodăresc, cărți și mai ales loteria erau subiectele predilecte ale reclamelor promovate în ziarele interbelice târgoviștene. Tinerii care își închipuie că bunicii lor nu erau familiarizați cu reclama trebuie să știe ca reclama a însoțit comerțul de la apariția acestuia. Pentru târgovișteni, marturiile tipărite ale reclamelor din perioada interbelică contribuie la reconstituirea farmecului epocii.
„Nu lăsați pe mâine ceea ce puteți face astăzi” îndemna o reclamă care trimitea cititorul ziarului să participe la tragerile la sorţi ale Loteriei de Stat şi promisiunile ei de câştiguri de 1 milion de lei. De altfel, din nici un număr al ziarului Ancheta, păstrat în Arhivele Naţionale dâmboviene, nu lipsea reclama Loteriei, fiecare macheta fiind diferită, încercând să convingă un public cât mai variat.
Târgoviştenii erau îndemnaţi şi să cumpere cafea Franch, un surogat de cafea din cicoare, produs chiar în România de compania austriacului Heinrich Frank Schone sau pantofii produşi de fabrica prahoveanului Dumitru Mociorniţă, cel mai important producător de încălţăminte de piele din România acelor vremuri. De asemenea li se aducea minte de frumuseţile judeţului, printre care staţiunile Pucioasa sau Pietroşiţa numită „a treia staţiune minunată climaterică a judeţului: poziţie spendidă, viaţa eftină, gară în localitate”. Întorcându-ne la titlu, Restaurantul Costică Pitiş îşi îmbia clienţii cu muzică de jazz, promitând un loc favorit pentru reuniuni familiale sau banchete. Plăteau reclamă şi marile companii petroliere care activau în judeţ. De exemplu, Texas anunţa cumpărarea de drepturi de redevenţă, dar şi disponibilitatea de a lua în concesiune terenuri petroliere, la vremea respectivă judeţul fiind pe harta mondială a producţie de tiţei.
O reclamă pe care rar o mai vede astăzi este cea la apariţii editoriale. Cum epoca era lipsită de „păcatul” televizorului, oamenii aveau timp să citească, aşa că ziarele anunţau noile apariţii din librăriile oraşului, dar şi de la editurile naţionale.
Într-o vreme în care vorbim despre eco şi producători locali, pe o piaţă invadată de produse din toate colurile ţării, în ziarele interbelice târgoviştene apăreau reclame ale Ministerului Agriculturii care îndemna la consumul de fruncte româneşti.
Vă invităm mai jos să vedeţi cum aratău aceste reclame!