Mița Biciclista nu e doar o expresie hazlie. Mița Biciclista a trăit în Bucureștiul începutului de secol XX, unde din postura ei de curtezană de lux și-a permis extravaganțe pe care nici o altă femeie din România nu și le-a permis. De exemplu, mersul pe bicicletă. Maria Mihăescu este prima femeie din România care a deținut o bicicletă cu care se plimba pe Calea Victoriei. Astfel, curtezana își întreținea silueta și totodată se asigura că este in centrul atenției zona de lux a Bucureștiului acelor vremuri. Porecla de Mița Biciclista i-a atribuit-o ziaristul George Ranetti, care îndrăgostit de ea era rănit de respingerile acesteia.
Născută în Prahova, într-un sat de lângă Ploiești, Maria Mihăescu a intrat de bună voie în lumea curtezanelor. A învățat la un pension din străinătate, vorbea perfect limba franceză, și se pare că l-ar fi avut drept amant pe Regele Leopold al Belgiei. Era una din curtezanele care își permiteau luxul de a-și alege clienții, pe care îi selecta dintre cei bogați și influenți. Se vorbește despre o relație cu Regele Ferdinand, care i-a adus și porecla de Mița Cotroceanca, dar și casa proiectată de arhitectul N. C. Mihăescu, o casa Beaux-Arts cu influențe Art Nouveau ee colțul la intersecției străzilor de astăzi: Biserica Amzei și Christian Tell.
O superbă construcție cu fațade bogat ornamentate, cu balcoane și reliefuri cu heruvimi, lei și cupidoni, ridicată în 1908. Are 26 de camere și 1400 de metri pătrați.
Maria Mihăescu a trăit în casă până la finalul vieții. La bătrânețe însă a închiriat o mare parte din aceasta, retrăgându-se în mansardă. Cu banii pe chirie a încercat să ducă același stil de viață luxos, fiind prezență în localurile de lux ale capitalei.
Imobilul, declarat monument de arhitectură în stil baroc, a fost câştigat în instanţă de urmaşii Miţei care l-au revândut cu mult sub preţul pieţei unor cetăţeni spanioli care s-au întors între timp în Spania. Ceva timp, în ea au locuit mai multe familii fără adăpost. După 80 de ani de paragină casa a fost restaurată de un grup imobiliar spaniol care a investit în clădire 4,5 milioane de euro. Ea este deschisă acum publicului ca un stabiliment creativ un spațiu complex, un ecosistem cultural, cu o brasserie la parter, cu spații de expoziție, conferințe, dar și cu cinematograf.