Sunt tineri, însă vor să reușească în afaceri și se pregătesc temeinic pentru asta. Cei doi elevi ai Colegiului Economic “Ion Ghica” din Târgoviște (clasa a XI-a A, profil Tehnician în activități economice, intensiv engleză), coordonați de profesoarele Roxana Georgescu și Izabela Pîrvulescu, au câștigat anul acesta concursul național Business Plan, organizat de Ministerul Educației și Centrul Național de Dezvoltare a Învățământului Profesional și Tehnic, dovedind cele mai bune competențe antreprenoriale. Ideea lor de afacere și modul de prezentare au reușit să câștige toate etapele competiției. Pregătirea nu a fost ușoară, dar cu pasiune, voință și sprijin de specialitate, echipa s-a impus la nivel național.
Firma lor de exercițiu, FE XP ADVERTISING SA, pe servicii de publicitate și având activitate de design specializt, promovează utilizarea unor caserole personalizate pentru catering, realizate din materiale biodegradabile. Clienții personalizează aceste caserole pe o platformă, unde aleg materialele. Ideea răspunde la nevoile actuale și se aliniază la strategia internațională privind protejarea mediului, iar planul de afacere a fost îmbunătățit treptat de la etapa locală, la cea județeană, regională și națională. „Ne plac afacerile și ne-am implicat în această competiție. În lumea trendul merge ușor-ușor către produse ecologice și asta ne-a ajutat. Muncesc de la 14 ani și am încercat tot felul de afaceri, am câștigat și am pierdut mii de euro, dar nu m-a împiedicat să merg mai departe”, spune Ștefan Enache, cel care l-a convins și pe al cău coleg, Bogdan Bălășescu să dezvolte ideea de afacere. „Cea mai grea parte a fost etapa județeană, am vrut să și renunțăm, dar am făcut bine că am continuat. Ne-am propus chiar să concretizăm ideea de afacerea după finalizarea studiilor”, a adăugat Bogdan.
Cei doi au lucrat pe tot parcursul anului școlar și au fost sprijiniți pentru competiția Business Plan de ITM – pe asigurarea calității și proceduri, firma Vascony – pe partea financiară/contabilă, firma Rondocarton – le-a arătat linia tehnologică. „Mari firme au venit în ajutorul lor pentru că au văzut potențialul și i-au ajutat să depășeasca partea teoretică pentru că în piața reală stau altfel lucrurile. Am apelat de asemenea la Teatrul Odeon pentru ore de vorbire în public, ceea ce le-a îmbunătățit modul de prezentare a planului de afaceri”, ne-a explicat prof. Roxana Georgescu.
Ștefan e foarte hotărât să concretizeze ideea, mai ales că au atras deja potențiali clienți. Că își vor duce aceste planuri la bun sfârșiti, rămâne de văzut. Au însă premise bune și sunt hotărâți să-și continue studiile la facultăți de profil pentru o pregătire temeinică în domeniu.
Oana Berliba-Soare